ביקור בחיפה תחתית, הכרמלית וכיכר פריז ● הטיול היומי

לגולשינו הנאמנים אנחנו מגישים את פרק ו' בטיול היומי - ערוץ בין הזמנים בקרית אתא ● מסע לחיפה תחתית. השווקים, כיכר פריז והכרמלית שנותנת הרגשה מינמום אירופה, ומאפה מהדרין שפתוח 24 שעות ● ערוץ בין הזמנים ה'תשפ"ג

טיול בחיפה הישנה – הוא יותר מסתם טיול, זו הרגשה של טיול בסגנון אירופאי וניתן להסתובב ברחובות אלו גם יום שלם, אנו ניתן המלצה על טיול של כשעתים שלוש – וכמובן כל אחד יכול להתפרס בנקודות הנוספות כפי ראות עיניו נקודות העניין המרכזיות – כיכר פריז, מטרונית, גן הזיכרון, מעלות הנביאים, בית הכנסת הדרת קודש, בנין הטיל.

 

נקודת ההתחלה היא כיכר פריז או בשמה המקורי כיכר חמרה – לפני מעל 100 שנה זו הייתה הכיר המרכזית של העיר – וממנה יצאו כל העגלות – לאחר בניין הכרמלית שונה שם הכיכר ל’כיכר פריז’ההגעה למקום עם המטרונית קו 2 עד לתחנת הכרמלית. כל אזור כיכר פריז כבר נותן תחושה קטנה של חו”ל – מדרחוב עם חנויות אוכל וישיבה במרכז הרחוב כאשר ישנם רחובות מקושטים ע”י העירייה ובליל השפה שמעט משתנה.

יש במקום גם מאפיית מהדרין מאפית המפגש הפתוחה 24 שעות. ישר בכיכר עצמו נוכל לראות את המבנה עצמו של הכרמלית בצבע צהוב.

הכרמלית- כלי תחבורה ייחודי בארץ בעלות נסיעה עירונית (וכאמור כלול במחיר הנסיעה בדרך שווה) זהו קו מתחת לאדמה החוצה את חיפה מכיכר פריז עד למרכז הכרמל.

למי מכם שירצה יוכל להמשיך עד לתחנה האחרונה במרכז הכרמל וחזרה (ניתן גם להרחיב את הטיול בכניסה לגן האם ולגן החיות הלימודי בחיפה ליד תחנת היציאה במרכז הכרמל לפרטים https://www.haifazoo.co.il/)

בכדי לטעום מעט מחיפה של מטה נרד בתחנה הדר עירייה ונצא מהיציאה של רחוב חסן שוקרי

ברחוב עצמו ניתן לראות את סגנון הבניה הישן, אנו נפנה ימינה לכיוון בנין העיריה , ממול בנין העירייה ישנו גן הזיכרון עם נוף מדהים לנמל חיפה, מזרקות וגן שעשועים לילדים , זוהי גם נקודה שניתן לשבת בה עם הילדים על הדשא לפיקניק קצר וכמובן להצטלם.

נחזור לכיכר סולל בונה היכן שירדנו מהכרמלית , וממש בכיכר יש את רחוב ‘מעלות הנביאים’ הרחוב הוא סמטה קצרה ליד ‘מגדל הנביאים’ ( אל תפספסו את השלט שמסביר על הבניין שם ☺ )

נמשיך במורד הרחוב על לגרם מדרגות הארוך, בעבר זהו היה המרכז הרוחני של העיר חיפה

בסוף גרם המדרגות הארוך נגיע לבית הכנסת הדרת קודש שנבנה לפני למעלה מ100 שנה, בבית כנסת זה על מי המקובל התפלל רבי נחמן מברסלב כאשר הגיע לביקור בארץ, לצערנו הבית כנסת עומד שמם וריק, וללא שאריות החנוכייה המוצבת בגג ושלט הזיכרון, לא היינו יודעים כי במקום פעל בית הכנסת.

בסיום הירידה ניתן להמשיך לכיוון בניין הטיל בחיפה – זהו בנין בצורת טיל, ששוכנים בו משרדי הממשלה , מעט לפניו נוכל לראות את מגדל השעון , מגדל השעון הראשון שנבנה בארץ (מתוך 7)

 

תחנות המטרונית חזרה נמצאת על הכביש הראשי ברחוב ההסתדרות, מתחת בנין הטיל ( ואחת נוספת יש ליד מאפיית המפגש )

 

מקווים שנהניתם – להתראות בטיול הבא

 

 

מרחבי האתר
חדשות קריית אתא

העירייה ממשיכה בפיתוח גבעת אלונים עם מכרז לבניית מעונות יום חדשים

עיריית קרית אתא פרסמה לפני זמן קצר מכרז לבניית שני מעונות יום בשכונת גבעת אלונים, כחלק מהשלמת תוכניות הפיתוח העירוניות בשכונה החדשה. המכרז מגיע לאחר הקמת בית ספר חדשני, אולם

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן