צילום: באדיבות המצלם

זוכה מהקהילה החרדית במקום הראשון בתחרות הסייבר

זוכה מהקהילה החרדית במקום הראשון בתחרות הסייבר לאומית שהתקיימה בקריית אתא. בכדי להיכנס לתחרות היה על המתחרים לפתור מספר רב של חידות ושאלות, הדורש ידע ונסיון רב בסייבר.

בחודש הלועזי הנוכחי מציינים ברחבי העולם את חודש המודעות העולמי להגנת סייבר, כתזכורת לציבור הרחב ולארגונים על החשיבות שבהגנות סייבר. דורון אמיר שם לו למטרה לפתח סייבר חיובי. זה קורה על ידי תחרויות סייבר של טובי ההאקרים בארץ ובעולם, ולשם כך הקים את קהילת אנשי הסייבר ואבטחת המידע אשר מאתרת נקודות תורפה באבטחה ומייצרת מערכי סייבר הגנתיים לארגונים בתחום הבנקאות ועוד.

לאחר שנערכה אליפות הסייבר בתל אביב ובדרום, נבחרה קריית אתא לארח את אליפות הסייבר באיזור הצפון, בה התחרו 1000 האקרים ומומחי סייבר ואבטחת מידע בפיצוח אתגרי סייבר מן המתקדמים ביותר בעולם. התחרות התקיימה בהיכל הספורט בעיר במשך מספר שעות

במסגרת התחרות זכה במקום הראשון תושב העיר המשתייך לקהילה החרדית. המדובר ברב נתן (המכונה “לאו”) חוזקיאביץ’. בכדי להיכנס לתחרות היה על המתחרים לפתור מספר רב של חידות ושאלות, הדורש ידע ונסיון רב בסייבר.

בהמשך עלו לגמר 6 משתתפים, כאשר לא הייתה הכרעה עקב חוסר הזמן הוחלט כי כולם זכו במקום הראשון והתחלקו בפרס של 100,000 ש”ח, כאשר כאמור בין הזוכים הרב נתן חוזקיאביץ מהקהילה החרדית בעיר, אשר עלה הראשון לגמר ומי שהכי קרוב הגיע לפתירת האתגר האחרון, זכה בתואר המנצח של הלילה כשקיבל בונוס ופרסים נובפיפ מטעם חברת CyTaka.

דורון אמיר: “מספר אנשי הסייבר ומומחי אבטחת המידע משמשים למעשה כמעין תמ”ג (GDP) חדש, כלומר אם יש אנשי סייבר טובים והמדינה מוגנת מבחינה טכנולוגית יותר ויותר – הרי זה אומר שהמערכת עובדת נכון ויעיל, זה מתייחס ומשליך על איכות החינוך, המחקר האקדמי, הכלכלה, הבנקאות, הרפואה, הביטחון והקידמה הטכנולוגית”

יעקב פרץ, ראש העיר קרית אתא: “קרית אתא שמחה לארח את יום הסייבר הלאומי בישראל. אנו פועלים להקמת מרכז סייבר מוביל בבית הספר התיכון לצד לימודי מדעים, מחשבים וסייבר הנמצאים כיום במסגרת תוכנית הלימודים. קיום התחרות בקרית אתא תאפשר לתלמידי העיר לצד משתתפים מכל אזור הצפון לקחת חלק באירוע מוביל מסוגו ולהשתלב בקהילת הסייבר הישראלית.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן