הרב אליהו ציון סופר זצ"ל. צילום: יעקב כהן

בד”ה: ראש ישיבת רכסים הגה”ר אליהו ציון סופר זצ”ל

אבל בעולם הישיבות, עם היוודע דבר פטירתו של ראש ישיבת רכסים הגה"ר אליהו ציון סופר זצ"ל מגדולי ראשי הישיבות הספרדיות, מחבר ספרים רבים ובעל ה'באר ציון'.

אבל בעולם הישיבות, עם היוודע דבר פטירתו של ראש ישיבת רכסים הגה”ר אליהו ציון סופר זצ”ל מגדולי ראשי הישיבות הספרדיות, מחבר ספרים רבים ובעל ה’באר ציון’.

הרב שנסע לארה”ב לדאוג לישיבתו מבחינה כלכלית, התמוטט ומצבו היה אנוש וזמן קצר לאחר מכן השיב נשמתו כשהוא בן 71. במהלך התקופה האחרונה לא היה בקו הבריאות, ואף אושפז מספר פעמים.

בדיוק לפני שבוע יצא לארה”ב לצורך גיוס כספים לטובת הישיבה, שם כאמור עבר אירוע רפואי שזמן קצר לאחר מכן נפטר. הרב סופר זצ”ל נולד בשנת תשי”ג לאבו הרב יצחק סופר זצ”ל, והיה נינו של בעל ‘כף חיים’ הרב יעקב חיים סופר זצ”ל, וכן נין של המקובל הרב יעקב מונסא זצ”ל, מחכמי ומקובלי ירושלים.  בצעירותו למד בישיבות ‘קול תורה’ וישיבת ‘חברון’ בגאולה.

הרב היה במשך מספר שנים דיין בבית הדין של הגאון הרב ניסים קרליץ זצ”ל, ובהמשך כדיין משנה בבית דין ‘אהת שלום’. בחייו גם היה ממייסדי מספר ישיבות בארה”ב ובארץ, ביניהם ישיבת ‘יקיר ירושלים’ ברחוב מלכי ישראל בירושלים, וכן ישיבת ‘באר יצחק’.

בשנת תשס”א, הקים את ישיבת רכסים והצליח להעמיד תלמידים הרבה. הלווייתו תצא מניו יורק, משם יוטס ארונו לישיבה ברכסים, ומשם תמשיך ההלוויה לירושלים, שם ייטמן בהר הזיתים.

יו”ר ש”ס הרב אריה דרעי: קיבלתי בהלם ובצער רב את הבשורה המרה על הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי אליהו ציון סופר זצוק”ל, ראש ישיבת ‘באר יצחק’ רכסים, מגדולי ראשי הישיבות, אשר העמיד אלפי תלמידים והרביץ תורה במסירות נפש ממש, גאון בנגלה ובנסתר, עבד ה’ אמיתי ובעל ייסורים רבים שקיבלם באהבה. זכיתי להיות לו לעזר לצרכים רפואיים ולפני שבועיים ביקרתי אותו בבית החולים. כל גדולי הרופאים שהיו עמו עמדו נפעמים מול אורך הרוח ויישוב הדעת שלו. גדולה האבדה עד מאד לרבבות תלמידיו ולעולם התורה כולו.

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן